Een Hindu naam, vrouwelijk, betekenis: ‘hemels offer’.
Deze HPA werd gerealiseerd door TeamHolland, een team bestaande uit medewerkers van het Nederlandse Consulaat in Japan, Tori Uzura, Jesse van Kuijk, en vele Japanse vrijwilligers. Het Consulaat besloot om in 2012 mee te doen aan de Japan International Birdman Rally (JIBR) om Nederlandse technologie en industrie te promoten. De JIBR is een jaarlijkse, beroemde, en TV-geregisteerde HPA competitie in Japan.
Het complete vliegtuig was ontworpen door Jesse van Kuijk als zijn 2e HPA ontwerp. Dit ontwerp is als basis gebruikt voor de Nederlandse JIBR deelname in 2012, en aangepast aan de competitieregels. De bouw vond plaats nabij Nagoya in Japan, met een team van Japanse vrijwilligers onder leiding van Tori Uzura en Jesse van Kuijk. Binnen 9 weken hadden zij vanuit niets een 32 m groot vliegtuig gebouwd en de lucht in gekregen! De eerste testvluchten werden door Jesse uitgevoerd, latere testvluchten en de wedstrijdvlucht door wielerbelofte Rik Houwers. Beiden waren in 2012 studenten aan de TU Delft.
De constructie was opnieuw een multiwire, maar nu met carbon buizen als frame, opgetuid door zeer dun verenstaal, ook wel bekend als pianosnaren! De vleugel was dubbel taps uitgevoerd om een elliptische liftdistributie te verkrijgen. Het profiel was een DAI1336, een laminair laag Reynoldsgetal profiel met een niet al te scherp drukprofiel. De vleugel had een spanwijdte van 32 meter, en een oppervlak van 44.8 m2. Ook dit vliegtuig was twee-assig bestuurd met een hoogte- en richtingsroer. Rolbesturing was gepland door middel van wingwarp. Door de tijdsdruk is deze niet toegepast, en werd rolbesturing verkregen door roll-yaw coupling. De staartvlakken hadden beiden een N0009 profiel. De cockpit had een stroomlijnkap. Een gestroomlijnde propeller van 3.6 m diameter zorgde voor de voortstuwing. De bladen waren gemaakt van XPS schuim met een carbon buis als ligger, en een carbon huid voor buig- en torsiestijfheid.
We hebben zelfs enkele korte vluchtjes binnen in een grote hal gemaakt! Dit omdat het buiten regende, en we toch het opstijgen wilden oefenen voor de JIBR competitie.
De testvluchten verliepen prima, in de windstille ochtend op Hida Airpark. Op de dag van de competitie zouden we als een van de eersten mogen vliegen. De lucht was absoluut doodstil op die vroege ochtend, ideale condities. Echter, de startvolgorde werd aangepast, en we zouden pas na de middag starten. Er stak een wind op die sterker werd toen de zon hoger klom. Er was een behoorlijke zijwind aanwezig toen Anjali moest vliegen. Rik heeft een fantastische inspanning geleverd, maar de zijwind bleek te sterk. TeamHolland werd geen eerste, maar ook geen laatste! De testvluchten in de windstilte op Hida Airpark lieten zien dat Anjali een stuk verder had kunnen vliegen bij ideaal weer. Deze HPA was de beste Nederlandse HPA die ooit gevlogen had. Het was een voorrecht om mee te mogen doen met de Japan International Birdman Rally!